Despre reziliență în cadrul sesiunilor de consiliere școlară online

Școala nu este un loc în care elevii doar învață, ci este un spațiu în care copiii se întâlnesc, povestesc, schimbă idei și impresii, socializează. În clipa în care acest spațiu dispare iar numărul zilelor petrecute acasă crește, apare și nevoia de adaptare a elevilor la această noua realitate. Ei au nevoie de oameni pregătiți care să-i ajute să treacă peste momentele dificile.

Aici intervine Adrian Moldovan, consilier școlar și vocațional în proiectul „Educație formală și non-formală pentru dezvoltare durabilă în regiunea Centru” (cod MySmis 2014: 106443), cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Adrian are, în fiecare săptămână, întâlniri individuale și de grup cu elevii incluși în proiect și care învață la Școala Profesională Band și Școala Gimnazială „Apafi Mihály” cu structurile Dumbrăvioara și Ernei, jud. Mureș.  

“În aceste activități, m-am concentrat pe conceptul de reziliență, în sensul în care trecem printr-o perioadă care ne solicită răbdarea și capacitatea de adaptare la un nou ritm. Am încercat să ajut elevii să vadă lucrurile mai complex, să căute și oportunități în ceea ce pare a fi doar negativ. Temele acestea sunt bine primite de ei, pentru că, vrem nu vrem, ne confruntăm mereu cu situații care ne presează și toți avem o experiență pe care o putem aduce în discuție și o putem valorifica. Pentru copii, școala nu este doar un loc în care se învață, ci este un spațiu de socializare iar asta le lipsește cel mai mult acum” – Adrian Moldovan, consilier școlar și vocațional.

O altă chestiune discutată destul de des în cadrul întâlnirilor sale este legată de frustrarea elevilor în legătură cu lipsa unui dispozitiv pentru școala online, mai ales în familiile cu mulți copii, în care elevii folosesc pe rând un singur telefon.

“Deși o bună pare dintre elevii mei suferă din cauza accesului mai dificil la resursa tehnologică pentru școala online, am și familii care, chiar dacă nu au resurse, au dat dovadă de atitudine pozitivă. În fața problemei, au decis că e mult mai bine să caute soluții concrete în parteneriat cu cadrele didactice”