Educația nonformală, parte a procesului fundamental de promovare a învăţării pe tot parcursul vieţii

Cadrele didactice din școala gimnazială „Gheorghe Manu” din Budești și Școala Gimnazială Ulmeni (jud. Călărași ) au participat în luna octombrie la cursul Educație nonformală pentru o școală Altfel, ținut de formatorii Ionuț Bolog și Simona Bătăuș de la Asociației Proeuro-Cons.

Sesiunea de formare face parte din pachetul de cursuri oferit de Fundația Roma Education Fund Romania profesorilor și directorilor din școlile incluse în proiectul „Competență, inovare și profesionalism în educație” (CIPE) (cod MySmis 2014: 105682), cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Prin parcurgerea acestui program de formare, cadrele didactice au înțeles cât de mult contează educația nonformală în viața elevilor lor. Prin educația nonformală le dăm elevilor libertatea de a alege, le facilităm procesul de dezvoltare a unor noi aptitudini pe care, poate, nu și le-au augmentat pentru că nu au avut ocazia sau nu li s-a acord atenția necesară.

Prin utilizarea instrumentelor IT în procesul de predare-învățare-evaluare activitățile extrașcolare/ extracurriculare  pe care cadrele didactice le vor desfășura în anul școlar 2020-2021 vor fi mai ușoare și mai atractive. Am aplicat  în cadrul programului de formare o serie de aplicații IT precum: LearningApps, Kahoot, Mentinenter, Quizizz, FilmoraGo, Google forms, Voki și Padlet.

Mulțumesc pentru că am avut  șansa să cunosc oameni minunați și să fiu de folos pentru activitatea didactică într-o perioadă grea  pentru învățământul românesc – Ionuț BOLOG, formator

Proiectul „Competență, inovare și profesionalism în educație” (CIPE) (cod MySmis 2014: 105682), cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, este implementat alături de Casa Corpului Didactic (CCD) Sibiu și Casa Corpului Didactic (CCD) București. Până în prezent, 310 de cadre didactice au urmat cursurile:

  • Abordarea creativa a curriculumului în învățământul preșcolar – Preda Viorica și Borțeanu Silvia, formatori CCD București.
  • Abodarea integrată a curriculumului în învățământul primar – Bărbulescu Gabriela și Niculae Elena, formatori CCD București.
  • Abordarea interdisciplinară a continului curricular în învățământul preuniversitar – Buzuriu Mariana, Urea Marcela,  Coropețchi Constantin, formatori CCD Sibiu.
  • Educație interculturală pentru o școală nouă – Galață Mircea,  Zămăcău Vasile – formatori CCD Sibiu și Gavrilă Minodora, Bolojan Georgeta – formatori CCD București.
  • Managementul comunicării școala-familie – Crețulescu Livia Maria, Marcu Cristina Paraschiva, Sacaleris Daniela Ioana – formatori CCD Sibiu și Tatu Adina, Ghebici Sultana – formatori CCD București.
  • Monitorizarea riscului de părăsire timpurie a școlii – Claudiu Ivan, formator și expert REF Romania.
  • Managementul proiectelor educaționale – Șubă Firuța Gabriela, Nițu Dana Rucsandra – formatori CCD București și Seusan Mihaela, Sacaleris Daniela – formatori CCD Sibiu.
  • Tehnici de predare și activități de tip outdoor – Sorana Olaru, formator.

În luna decembrie vom începe cursul de Istoria și tradițiile romilor alături de formatorul Maria Luiza Medeleanu, expert educațional REF Romania.