Jucării de tip Montessori în școlile și grădinițele REF Romania

Din toamnă, elevii din școlile și grădinițele incluse în proiectul Educație formală și non-formală pentru dezvoltare durabilă în regiunea Centru vor învăța folosindu-se și de materiale educaționale de tip Montessori. Produsele au ajuns deja în Școala Profesională Band, în Școala Gimnazială Deaj cu structurile Ceuaș și Hărănglab, în Școala Gimnazială Teleki Domokos din Gornești, în Școala Gimnazială Dumbrăvioara și în structura sa din Ernei, toate din județul Mureș.

Patru grupe de antepreșcolari, nouă de preșcolari și alte 12 grupe de elevi din ciclul primar, adică peste 600 de copii, vor învăța în anul școlar 2020-2021 utilizând și aceste produse educaționale.

“Jucăriile de tip Montessori, pe lângă faptul că îi distrează și îi bucură pe copii, îi ajută să-și dezvolte, treptat şi discret, noi însuşiri şi abilităţi necesare vieții. În plus, îi determină să recapituleze, să consolideze şi să-și îmbunătăţească abilităţile deja stăpânite. Unele jucării educative sunt concepute special pentru discipline precum ortografia şi lectura, iar altele pentru matematică și ştiinţă. Cert este faptul că aceste jucării îi expun pe copii, încă de la o vârstă fragedă, la lucrurile cu care vor interacţiona mai târziu în viaţă” – explică psihologul Andreea Nedelcu, expert educațional SdS (Școala după Școală) și SEI (Sprijin Educațional Intensiv).

Jucăriile educaționale de tip Montessori îi învaţă pe copii atât lucruri despre ei înşişi, cât şi despre tot ceea ce îi înconjoară, oferindu-le posibilitatea de a-și folosi cât mai mult imaginația. Sunt elaborate şi fabricate atât de inteligent încât felul în care copilul interacţionează cu ele – cu dimensiunile lor, formele şi culorile lor – încurajează acţiuni fizice şi mentale specifice. Sunt create să atragă atenția copiilor, să fie un stimul puternic în dezvoltarea lor, să-i ajute să fie independenți și să descopere singuri lumea din jur.

Materialele educaționale vor fi folosite în cadrul programelor Grădinița Prietenoasă prin care REF Romania oferă sprijin suplimentar pentru creșterea accesului și participării copiilor antepreșcolari și preșcolari la educație timpurie și Școala după Școală, activitatea în care sunt incluși 320 de elevi din ciclul primar.

Proiectul „Educație formală și non-formală pentru dezvoltare durabilă în regiunea Centru” (cod MySmis 2014: 106443) este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Se desfășoară în perioada 11 aprilie 2018 – 10 aprilie 2021. Prin acest proiect, Fundația REF Romania oferă servicii educaționale de calitate unui număr de 820 de copii din 7 școli din România de la nivelul regiunii de dezvoltare Centru.