Materiale didactice, laptopuri, table interactive – prin subvențiile oferite de REF Romania

Fundația Roma Education Fund (REF) Romania a început zilele acestea cea de-a doua etapă a programului de subvenții adresat cadrelor didactice din proiectul “Competență, inovare și profesionalism în educație” (CIPE) (cod MySmis 2014: 105682), cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Un număr de 33 de cadre didactice de la Școala Gimnazială ”Gheorghe Manu” Budești și Școala Gimnazială ”Grigore Moisil” Ulmeni (jud. Călărași), Școala Gimnazială Bărbulești și Școala Gimnazială Bora – Slobozia (jud. Ialomița), Școala Gimnazială Deaj (jud. Mureș) și Școala Gimnazială ”Al. I. Cuza” Podu Iloaiei (jud. Iași) au primit subvențiile pentru anul școlar 2020-2021.

“Ne bucurăm mult pentru că, în actuala rundă de subvenții, am reușit să mărit suma pe care cadrele didactice o pot primi dacă mini-proiectele depuse respectă condițiile din metodologia de acordare a instrumentelor de sprijin și sunt declarate eligibile pentru finanțare de către comisia de evaluare. Interesul acestora a fost foarte mare pentru că mai toți și-au dorit să-și cumpere materiale care le sunt utile în activitatea didactică online” – Cristina Grigore, expert măsuri de sprijin.    

“Arta, Tehnologie și… Supraviețuire  într-o Joacă de Copii” – mini-proiect de Elena Albu, cadru didactic la Școala „Gheorghe Manu” din Budești

Grafica digitală, desenul, pictura, muzica, teatrul, călătoriile virtuale ( acum, în contextul învățării online) sunt mijloace de comunicare și interacțiune între copii și adulți. Utilizarea noilor tehnologii digitale este calea directă pentru a face școala mai atractivă pentru elevi, mai adaptată nevoilor și stilului lor de viață, mai eficientă în a dezvolta competențe, generând educație pe tot parcursul vieții.

   În prezent, este din ce în ce mai evident impactul transformării digitale asupra societății și a pieței muncii, precum și asupra sistemelor de educație și formare. Din această perspectivă, transformarea digitală în educație este determinată de progresele în materie de conectivitate, utilizarea pe scară largă a dispozitivelor și a aplicațiilor digitale, nevoia de flexibilitate individuală și cererea acută de competențe digitale.

      Necesitatea achizitionarii unui laptop performant vine din faptul că școala online deschide  noi domenii, nebănuite anterior, care le-au revoluţionat pe cele vechi. Educaţia   a atins standarde noi şi are o evoluţie uimitoare datorita resurselor si instrumentelor digitale. La clasa întâi, acolo unde abia învățam să scriem și să citim, avem nevoie să urmărim cât mai  multe filmulețe, jocuri didactice, table virtuale, biblioteci virtuale, aplicatii utile. Lecțiile au devenit, dintr-o dată, foarte interesante, captivante, adevărate aventuri în aceasta lume virtuala în care poți avea, la un click distanță, toate informațiile de care ai nevoie. Copiii sunt foarte fericiți! – Elena Albu

Elevul meu – nativ digital – mini-proiect de Erika Gagyi, cadru didactic la Școala Gimnazială Deaj

Folosirea tehnologiei la clasă creează noi dinamici între profesori și elevi. Elevii de azi sunt nativi digitali, dar ei au nevoie sa fie ghidați de profesori pentru a descoperi tehnologia ca un mijloc prin care pot învăța mai ușor, pot accesa resurse de învățare la care altfel nu ar avea acces, pot explora lumea înconjurătoare dincolo de limitele clasei. 

În calitate de cadre didactice, putem apela la o multitudine de opțiuni digitale și tehnologice pentru a ajuta elevii să fie mai implicați și mai activi la clasă. Dar aceasta presupune să vedem tehnologia nu numai ca un mijloc de transfer de cunoștințe, ci să o utilizăm ca pe un instrument  care oferă elevilor control și responsabilitate asupra propriei lor învățări.

În era digitală de astăzi, responsabilitatea profesorului merge dincolo de a preda doar elementele de bază ale cititului, scrisului, matematicii și științei. Profesorii au responsabilitatea să pregătească elevii cu abilitățile și cunoștințele caracteristice societății în care ei vor trăi ca adulți, și înțelegând că vor avea nevoie să reușească într-o societate care devine extrem de tehnologică și bazată pe informații – Erica Gagyi